براي اين مباحث مربوط به وب سايت و سئو سايت برايتان قابل فهم شود بايد نحوه عملکرد موتور هاي جستجو را درک کنيد و براي اين منظور ما اين مفهموم را در سه بخش براي شما توضيح مي دهيم.
بخش اول:
در فضاي وب بيش از 70 تريليون صفحه منحصر بهه فرد وجود دارد و دائم نيز در حال افزايش است. اين صفحات بايد توسط گوگل چک شده و در صورت داشتن شرايط لازم به نتايج گوگل اظافه شده و توسط کاربران نيز ديده شوند. گوگل توسط ربات هاي خزنده خود اين صفحات را پيمايش و ايندکس مي کند. هر چه لينک هاي داخلي و خارجي يک وب سايت اصولي تر چيده شده باشد ايندکس صفحات آن وب سايت کامل تر و سريع تر خواهد بود چرا که رباط ها ي گوگل از طريق لينک ها به صفحات ديگر مي روند و آنها را ايندکس مي کنند پس درست چيدن ساختر يک وب سايت بر سئوي سايت شما نيز موثر خواهد بود. البته صاحبان وب سايت ها نيز در صورت تمايل به عدم ايندکس برخي صفحات توسط گوگل مي توانند از تگ نو ايندکس نيز استفاده کنند.
بخش دوم:
گوگل هميشه براي اين که بهترين و دقيق ترين نتايج را به کاربران خود نشان دهد، از فرمول ها و روش هاي بروز تر و دقيق تري براي رتبه بندي وب سايت ها استفاده مي کند. الگوريتم هاي گوگل با بهره گيري از روش ها و فاکتور هاي مختلف اين صفحات ايندکس شده توسط موتور هاي جستجو را رتبه بندي مي کند و بهترين نتايج را به کاربران نشان مي دهد. پس شناخت دقيق اين الگوريتم ها که تقريبا از 210 فاکتور براي رتبه بندي وب سايت ها استفاده مي کنند، براي يافتن روش هاي محتوا نويسي بهينه و پر کاربرد براي کاربر و اين که اين الگوريتم ها اولويت رتبه را به چه وب سايت ها با چه ويژگي و محتوايي مي دهند، بر سئو سايت شما موثر خواهد بود.
جالب است بدانيد اين الگوريتم ها دائم توسط مهندسين گوگل در حال تغيير و به روز رساني هستند پس روش هاي در سئو سايت که بيشتر وب مستر ها براي جلب توجه گوگل استفاده مي کردند شايد ديگر نتيجه مطلوبي را نداشته باشد مانند پر کردن صفحات از کلمات کليدي براي رتبه بندي بهتر اين صفحات براي آن کلمات کليدي توسط الگوريتم ها گوگل که چند سال اخير ديگر اين روش موثر نخواهد بود.
از فاکتور هاي رتبه بندي الگوريتم هاي گوگل مي توان کيفيت صفحات، امنيت وب سايت، استفاده از شبکه هاي اجتماعي، طول محتواي صفحات، به روز شدن مطالب و . را نام برد.
بخش سوم:
همانگونه که گفتيم گوگل به دنبال نشان دادن بهترين و دقيق ترين نتايج به کاربران خود است. وجود صفحات اسپم يا هرز نامه ها باعث بهم ريختن نتايج گوگل و در برخي مواقع نمايش نتايج غيير دقيق به کاربر مي شود. پس گوگل با صفحات اسپم برخورد خواهد کرد. بيشتر صفحات اسپم به صورت اتوماتيک پاک مي شوند و برخي از صفحات مشکوک توسط مهندسين گوگل بررسي و در صورت اسپم بودن حذف مي شوند.
البته در بيشتر موارد از نشانه هاي اسپم بودن يک وب سايت وجود داشته باشد گوگل مواردي را جهت حل مشکل اسپم به صاحبان وب سايت ها اعلام مي کند.
پس به صورت خلاصه بدانيد موتور هاي جستوجو شامل دو مورد اصلي هستند:
وقتي شما موضوعي را سرچ مي کنيد به عنوان مثال سئو سايت فروشگاهي؛ در نتيجه گوگل تمام صفحاتي که مربوط به اين عبارت مي باشند که در بانک اطلاعاتي خود دارد وجود دارد را دسته بندي کرده و الگوريتم هاي گوگل نيز آنها را در صفحات ده تايي رتبه بندي مي کند و به کاربر نشان مي دهند. گوگل در نمايش نتايج به صورت خارق العاده ااي پيشرفت داشته به صورتي که در هنگام جست و جو عبارت هاي کوتاه و تک کلمه اي مانند سگ گوگل برخي مفهموم هاي نزديک آن مانند برخي نژاد هاي آن و عکس هاي آن ها را نيز در نتايج مي آورد. يا برخي کلمات مثل بليط هواپيما، بلافاصله منظور کاربر را که خريد يا سفارش بليط هواپيما است را درک مي کند و نتايج را به صورت دقيق نشان مي دهد.
اميد واريم که نحوه عملکرد اين موتور ها را درک کرده باشيد چرا که براي رتبه گرفتن وب سايت شما و سئو ي آن و گرفتن ترافيک کاربران براي وب سايت و نگه داشتن اين رتبه و ترافيک قطعا بايد اين مطالب پايه اي را بدانيد و بدانيد که الگوريتم هاي گوگل به حدي تقويت شده اند که در مسير تبديل شدن به يک انسان حرکت مي کنند پس به الگريتم هاي گوگل به چشم يک انسان نگاه کنيد و بينديشيد براي اين گه وب سايت ما مورد تاييد يک انسان، و در نهايت مورد تاييد کاربران باشد، چگونه بايد عمل کنيم.
درباره این سایت